Як здійснити юридичній особі реєстрацію структури власності, бенефіціарів та що це таке?
Згідно з наказом №163 Міністерства фінансів від 19.03.2021 р з 11 липня 2021 року затверджене Положення про реєстрацію структури власності, зміст і форму.
Який це документ “Структура власності”, що він собою представляє? Це довільної форми офіційний документ (готується в схематичному зображенні), що встановлює засновника юрособи (засновників), що складає систему правових взаємовідносин фіз і юр осіб, щоб визначити кінцевих власників-бенефіціарів.
Увага! Всім юридичним особам тепер з 11.07.2021 року слід пройти реєстрацію структури власності за 3 наступні місяці, тобто до 11.10.2021 року в обов’язковому порядку. Це дозволить визначити наявність або відсутність кінцевих справжніх власників компанії, які отримують прибуток або у неприбуткових організацій.
Хто це кінцевий бенефіціар?
Це власник юридичної особи, фізична особа з пайовою участю в статутному капіталі 25% і більше або прав голосу юрособи.
- Даним Законом зобов’язали всіх юридичних осіб подати державним реєстраторам (через ЦНАП чи поштою) або нотаріусу інформацію про структуру власності підприємства і вигодонабувачів.
- А також зобов’язали юросіб підтримувати актуальні дані по цьому напрямку.
- При змінах, провести перереєстрацію і повідомити держреєстраторам, подавши пакет відповідних документів, на протязі 30 днів.
До чого може призвести ігнорування реєстрації
Що буде, якщо не провести реєстрацію бенефіціара і не подати документи?
Адміністративне покарання – штрафи, і чималі, на особу, уповноважену діяти від імені юридичної особи або керівника, від 17 тисяч до 51 тисячі гривень.
Грошові штрафи будуть стягуватися в судовому порядку за ст. 221, ст. 255, ч. 6 ст. 16611 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП).
Контроль вже введений з боку держави. До того ж, в держреєстрі не можна буде внести зміни про підприємство після 11 жовтня 2021 р без подачі необхідних реєстраційних документів.
Основні актуальні питання
- Хто повинен пройти реєстрацію структури власності та бенефіціара?
Всі юридичні особи, незалежно від форми власності.
- Чи потрібно ФОП проводити реєстрацію, подавати документи про бенефіціарів?
Ні, не треба.
- Якщо бенефіціари відсутні, проводити державну реєстрацію чи ні?
Так, необхідно подати цю інформацію реєстраторам.
- Кому необхідно проводити реєстраційне оформлення у держреєстратора по бенефіціарам?
Всім юрособам, що зареєстровані до 24.04.2020 року, необхідно за три місяці, з 11.07.2021 року по 11.10.2021 року, провести необхідне оформлення, (після вступу в силу Положення про структуру власності).
- Як часто необхідно підтверджувати цю інформацію?
Щорічно. Уже в наступному 2022 р протягом 14 днів після дати реєстрації юридичної особи у держреєстраторів.
Тільки після успішно проведеного оформлення в 2021 році.
- Чи потрібне рішення / протокол загальних зборів засновників для реєстрації?
Ні, якщо не проводилися ніякі зміни, наприклад не було зміни засновників.
- Що робити, якщо бенефіціар іноземець (нерезидент)?
Подається той же пакет документів. Копія паспорта іноземця (нерезидента), яку необхідно перевести на українську мову.
- Як провести реєстрацію структури власності і кінцевого бенефіціарного власника?
Керівник підприємства або його представник за нотаріальним дорученням від підприємства, подає правильно заповнені форми і схему державним реєстраторам. Також подається копія паспорта всіх вигодонабувачів. Якщо паспорт ще старого зразка (у вигляді книжечки), то необхідна нотаріально завірена копія всіх сторінок паспорта. Ви це робите самостійно або звертаєтеся до фахівців.
ВАЖЛИВО: вчасно оформити реєстрацію по бенефіціарам, щоб уникнути штрафів і стягнень. Юридична компанія Астрея в Києві завжди готова проконсультувати і надати юридичну допомогу і підтримку по даному напрямку. Звертайтеся!
Телефонуйте: +38 (066) 487-03-79