Що робити, коли колектори шантажують і погрожують, телефонують настирливо по боргам знайомих, сусідів і взагалі невідомих вам осіб?
- Якщо Ви особисто не давали письмовий дозвіл і згоду на використання свого номера телефону, то банки, колекторські або інші фінансові фірми-компанії строго порушують українське законодавство.
- Коли телефонують і пишуть по поверненню кредитного боргу, а Ви його не брали і навіть не виступали письмовим поручителем – це порушення законодавчих нормативно-правових актів. А саме: Закону України «Про захист персональних даних». Номери ваших телефонів, вайбер (і інші месенджери, включаючи соціальні мережі), домашня адреса проживання – це інформація конфіденційна (секретна). Тому банки, колекторські або інші фінансові установи без вашої письмової згоди не мають права на їх використання.
Порушенням чинного законодавства України є загрози з боку будь-яких фінансових установ.
Що порушують
- Банки, колектори, фінансові агенти цілодобово надзвонюють боржнику, друзям, родичам. Найчастіше використовують психологічний тиск у вигляді погроз, нецензурної лексики, шантажу. Поширюють принизливо образливі фотоколажі, проводять інші незаконні дії.
Порушують в такому випадку:
– статтю 182 КК (Кримінального кодексу) України;
– статті 3, 291, 301, 308 Цивільного Кодексу України;
– Конституцію України.
2. Загрози банку, колекторської або будь-якої фінансової компанії примусово стягнути з вас борг – це умисне введення людини в помилкову оману.
В Україні примусово на законодавчому рівні мають право стягувати заборгованості тільки Державні або приватні виконавці, дотримуючись і діючи відповідно до положень Закону «Про виконавче провадження».
3. Державні або приватні виконавчі органи відкривають виконавче провадження по стягненню боргів тільки:
- за рішенням суду, який набрав чинності;
- нотаріального припису.
Як себе вберегти і захистити?
- Необхідно з’ясувати хто вам дзвонить: дізнатися назву даного банку, колекторського або фінансового агентства.
- На підставі чого вам дзвонять? Якщо це кредитний договір, то нехай нададуть його номер?
- Запитайте письмові документи, завірені належним чином, про передачу боргу. Проаналізуйте дані документи. Бажано, звичайно, щоб це зробив професійний юрист. Найчастіше цих документів або немає взагалі, або в них купа серйозних порушень (наприклад, відсутність підписів, печаток і т.д).
- Якщо вас даний кредит не стосується взагалі, по якому дзвонять, тоді поясніть, що Ви тут ні до чого, попросіть більше не турбувати. Але зазвичай такі прохання не виконують.
- Вам далі продовжують телефонувати за кредитним боргом, який ви не брали.
Рекомендуємо подати письмову скаргу
- До керівництва банку, колекторської або фінансової компанії.
- До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
- У контактний центр Нацбанку України по телефону: 0 800 505 240.
- У поліцію, якщо крім усього Ви отримуєте і загрози. Обов’язково простежте, щоб за вашою заявою було відкрито кримінальне провадження і проводилися слідчі дії.
- Звернутися з позовною заявою до суду.
Діяти або не діяти – це Ваш вибір. Навіть зараз можна захистити свої права і інтереси на законодавчому рівні. Позбавити можливості колекторів, фін агентств, банків тріпати вам нерви.
На даний час розробляється Законопроект врегулювання роботи колекторських, фінансових компаній, що займаються поверненням боргів. Там чітко буде визначено етичну поведінку представників даних компаній, їх правила роботи і відповідальність за порушення.
Бережіть себе і близьких. Звертайтеся за безкоштовною консультацією.