Якщо Ви працюєте в юридичній сфері, то Вас оцінюють в першу чергу за якість написання ваших текстів. Так стверджує Брайан Гарнер – вчений, глава американської компанії «LawProse». Він багато років витратив на вивчення ідеальної юридичної прози і склав ряд універсальних правил для поліпшення будь-якого юридичного тексту. Фахівці компанії «Астрея» керуються ними в процесі роботи. Адже юрист очима клієнта повинен бути висококваліфікованим, надійним помічником.
9 ключових правил юристів «Астреї»
1. Детально вникати в проблему клієнта.
Іноді клієнту самому незрозуміло, що йому необхідно. Тому юристу слід задавати багато грамотних питань.
Вивчайте всі документи і виписуйте важливі тези. Дізнавайтеся більше про саму ситуацію, про події, що були попереду. Це розширить Ваш погляд на проблему замовника і змусить побачити те, що сам він міг упустити.
2. Не забувайте про книги.
У разі, коли Вам потрібно вивчити питання більш детально, не базуйтеся лише на електронних джерелах. А поєднуйте з друкованими виданнями, в яких цілком можна знайти масу корисної інформації.
3. Клієнт не повинен бачити чернеток.
Дуже часто, в поспіху, показують результат з чернетки, а не готового документа. Пам’ятайте, результативніше буде затриматися з фінальною версією документа, але зробити його якісно. Клієнт повинен бути в курсі просування його справи, але «радувати» його результатами завчасно зовсім не слід.
4. Записуйте висновки спочатку так, ніби Ви пояснюєте їх суть друзям.
Про що б Ви не збиралися писати, пам’ятайте про короткий виклад своїх думок: тезово відображати і питання, і відповідь, які є найважливішими для конкретної справи.
Не залишайте висновки на кінець, тому що не всі будуть дочитувати до кінця з тим же ентузіазмом, що і на початку – середині.
5. Тези повинні бути зрозумілими для кожного.
Збираючи всю необхідну для справи інформацію, важливо подати її клієнту в такій формі, яка буде зрозуміла всім і кожному. Мінімізуйте юридичну термінологію, жаргон і професійний сленг. Вся ця складна термінологія може тільки заплутати людину, тому викладайте думки зрозуміло і коротко.
6. Надавайте своїм словам впевненості, але уникайте самовпевненості.
Не будьте обережними з висновками, уникаючи конкретики. Припущення результату справи повинно бути чітким. Не вводьте роздуми про те, що він може бути будь-яким. Але і зайва самовпевненість не змусить справу стати виграшною. Ваша позиція повинна мати за собою підстави і докази.
7. Вибирайте правильний спокійний тон, будьте стримані, небагатослівні і нейтральні.
Уникаючи формалізмів, деякі юристи переходять в іншу крайність і роблять спілкування дуже неформальним. Від такого слід утриматися. Ваше листування повинно бути грамотним. Намагайтеся не докучати складними юридичними термінами, а писати чітко і по справі.
8. Грамотно використовуйте цитати.
Багато замовників здатні зрозуміти не тільки Ваші пояснення і поради з питання, але і зміст закону, з якого вони слідують. Тому намагайтеся цитувати норми права, коли на їх основі будуються Ваші висновки. Клієнт вже бачить в Вас фахівця, раз звернувся до Вас.
9. Прибирайте зайве в текстах. Перечитуйте завжди на один раз більше, ніж це необхідно.
Велика кількість слів не дуже прикрасить текст. Прибирайте з нього все те, що має мале значення. Щоб Ви не написали – це завжди можна поліпшити. Спробуйте перечитати все, при цьому вголос. Ви самі помітите щось, що захочеться змінити, і не пошкодуєте, що не заощадили час на редактурі.
Конкретність, стислість, грамотність юристів, правова обґрунтованість, знання законів завжди приведуть до успішного діалогу, вирішення клієнтської проблеми. Послуги юриста можна замовити на сайті через форму зворотного зв’язку або по телефону 066 487-03-79.