Право платника податків на розгляд заперечення
Згідно діючого законодавства, платник податків (або його представник) має право брати участь при розгляді його заперечень та додаткових документів за результатами податкової перевірки (Акту). Про це він зазначає у листі про подання додаткових документів або заперечень, згідно п.44.7 ст.44 Податкового Кодексу України.
Платнику податків, в даному випадку, зобов’язані надіслати повідомлення з контролюючого органу, у якому вказати час і місце проведення розгляду заперечення на перевірку (Акту) у термін: не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від платника податку заперечень або листа з додатковими документами. Але не пізніше за 4 (чотири) робочих дні до дня розгляду заперечення або листа. Повідомлення надсилається згідно порядку, зазначеного ст. 42 Податкового Кодексу України.
Керівник контролюючого органу (заступник або уповноважена особа) бере обов’язково участь при розгляді листа або заперечень платника податку до перевірки (Акту). Дані заперечення є невід’ємною частиною перевірки (Акту). Рішення (ППР) про визначення грошових зобов’язань керівником (заступником або уповноваженою особою) приймаються у разі наявності заперечень, з урахуванням розгляду зазначених заперечень. Платник податків (його представник) має право присутності при розгляді заперечення та прийняття рішення (ППР).
ВАЖЛИВО:
Згідно пп.17.1.6, п.17.1 ст. 17 Податкового Кодексу України, Державна фіскальна служба (ДФС) України забезпечує дотримання прав платника податків:
- присутність при перевірці,
- надання пояснень по питанням, які виникають під час перевірок,
- ознайомлення та отримання довідки (Акту) перевірок податкових органів перед тим, як підписувати довідки (Акти) перевірок.
Бажано, щоб при перевірці були присутні Ваші податкові адвокати. Підписувати або не підписувати Акт перевірки, Ви вирішуєте тільки після ознайомлення з Актом Ваших податкових адвокатів.
Врегулювання проблемних питань при організації робочих зустрічей з платником податків
Методичні рекомендації № 22 п. 1.5 передбачають врегулювання проблемних питань шляхом організації робочих зустрічей з платником податків. Де обговорюються встановлені під час перевірки порушення. Надається можливість платнику податку подати пояснення та додаткові документи у межах термінів здійснення перевірки.
За результатам даної зустрічі складається протокол, в якому повинно бути зазначено:
- дату зустрічі,
- суттєві спірні питання, які обговорювалися,
- перелік наданих документів та їх зміст,
- результати та висновки обговорення,
- позиції платника податку та посадових осіб ДФС,
- зауваження та пропозиції за результатами зустрічі.
Рекомендуємо. Якщо виникають неузгоджені питання щодо порушень податкового або іншого законодавства, встановлених контролюючим органом, пропонувати провести робочі зустрічі під час самої перевірки. Це надасть у подальшому вплив на висновок довідки (Акту) перевірки та прийняття рішення (ППР).