Згідно діючого законодавства України, а саме Закону України «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» з «01» січня 2019 року, збільшено строки подання заперечень та скарг на рішення контролюючого податкового органу за результатами перевірок:
- З 5 до 10 робочих днів подання заперечень, згідно п. 44.7 Податкового Кодексу України. Рекомендуємо до заперечення додати додаткові документи, підтверджуючі показники Вашої податкової звітності. Дані документи допоможуть спростувати факти, дані та висновки, винесені податковим контролюючим органом в Акті державної фіскальної служби (ДФС) України.
- З 10 календарних днів до 10 робочих днів – для подання скарги платником податку на Податкове повідомлення – рішення (ППР) до контролюючого органу вищого рівня. У випадку, якщо платник податку вважає, що податковий контролюючий орган прийняв рішення, яке суперечить діючому законодавству, неправильно визначив суму грошових зобов’язань, вийшов за межі своїх повноважень. Платник податку має право оскаржувати ППР, звернувшись до контролюючого органу вищого рівня, про перегляд рішення. Для цього подає аргументовану письмову скаргу, бажано з копіями доказів, розрахунків, документів, належним чином засвідчених, для підтвердження своєї думки, зазначеної у запереченнях. Згідно вимог п. 44.6 Податкового Кодексу України.
- З 10 робочих днів до 15 робочих днів – прийняття ППР керівником (заступником або уповноваженою особою) податкового органу за (актом) результатами перевірки платника податків. Зауважимо, що строк починається з дня вручення ППР платнику податку (або його представнику), згідно ст. 58 Податкового Кодексу України. Для вручення (надсилання) ППР, за наявністю своєчасно поданих заперечень платника податку стосовно Акту перевірки. ППР приймаються протягом трьох робочих днів, з урахуванням розгляду заперечень (додаткових документів) платника податку та надсилання йому письмової відповіді на заперечення, згідно п. 86.8 ст. 86 Податкового Кодексу.
ВАЖЛИВО: так як термін прийняття рішення (ППР) залежить від факту подання заперечень (до акту перевірки) та отримання їх контролюючим органом, у разі незгоди з актом (його висновками) платнику податків рекомендуємо при підписанні Акту перевірки зазначити незгоду з висновком Акту та наявність заперечень (вказавши це, підписуючи Акт), які слід подати, як можливо скоріше. Це дасть можливість врахувати та розглянути зазначені заперечення до підписання рішення (ППР), або посилить Ваші позиції при розгляді судової справи в суді, якщо таке буде.